Gdzie sprzedawać biżuterię? Własny butik online z kolczykami

Własny butik online z biżuterią to cel wielu sprzedawców i rękodzielników. Niestety jego założenie i utrzymanie kosztuje. Co jednak gdy dopiero zaczynamy działalność i chcemy sprawdzić potencjał naszego asortymentu? Jak sprzedawać przez internet nie ponosząc przy tym dużych kosztów na start? Podpowiadamy, gdzie sprzedawać biżuterię online.

Jak sprzedawać biżuterie w internecie?

Nawet najlepsze ubrania, biżuteria i dodatki potrzebują oprawy, gdy chcemy je sprzedać. Szczególnie jeśli jest to sprzedaż internetowa. Zakupy online mają to do siebie, że nie możemy fizycznie pokazać towaru naszym klientom. Dlatego trzeba zadbać o odpowiedni opis i zdjęcia. To jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze znaleźć odpowiednie miejsce, w którym można je zaprezentować.

Własny sklep online z biżuterią

Zwykle pierwszą myślą przy rozkręcaniu takiego biznesu jest własny sklep internetowy. Takie rozwiązanie zapewnia oczywiście największą swobodę działania i prestiż. Niestety jednak, jeśli chcemy mieć własną stronę, a nie jesteśmy specjalistami w tej branży, musimy liczyć się z kosztami – czasem naprawdę dużymi. Warto wiedzieć, że własny e-sklep to nie tylko jednorazowy koszt utworzenia strony, ale też koszty stałe (domena, zabezpieczenia), praca (aktualizacje, wprowadzanie zmian, integracje) oraz koszty reklamy i pozycjonowania. Przed podjęciem decyzji o własnym sklepie online, warto więc przekalkulować koszty w stosunku do przewidywanych zysków.

Media społecznościowe

Popularną metodą dystrybucji produktów, zwłaszcza wśród początkujących sprzedawców, jest sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jest to o wiele tańszy sposób niż własna strona internetowa. Portale takie jak Facebook i Instagram dają coraz więcej możliwości w tym zakresie. Oferty możemy zamieszczać w bezpośrednim powiązaniu ze stroną społecznościową naszej marki. Minusem jest jednak duża konkurencja i mała możliwość personalizacji. O ile nie mamy jeszcze zbudowanej dużej społeczności wokół naszego konta, wyróżnienie naszych ofert może stanowić duże wyzwanie.

Sprzedaż w marketplace

Media społecznościowe to jednak nie jedyne narzędzia umożliwiające prezentację oferty. Istnieje sposób, by założyć butik online niskim kosztem. Przedsiębiorcy, którzy chcieliby sprzedawać biżuterię i dodatki w internecie mają do dyspozycji inne portale oferujące tworzenie witryn sprzedażowych. Niektóre z nich są o zasięgu ogólnym. Inne specjalizują się w danej branży lub tematyce. Jednym z najpopularniejszych serwisów marketplace w Polsce jest Allegro. Wiele osób decyduje się też na sprzedaż biżuterii za pośrednictwem znanego portalu dedykowanego rękodzielnictwu – Etsy.com. Od niedawna własny butik online z biżuterią i kolczykami można również założyć na Butik.pl.

Sprzedawaj biżuterię różnymi kanałami

Sprzedaż przez internet możemy również prowadzić za pośrednictwem kilku kanałów jednocześnie. Dzięki temu zwiększamy swoją szansę na sprzedaż i poszerzamy zasięg. Warto założyć główną stronę sprzedażową i wspomagać ją innymi kanałami komunikacji, takimi jak social media. Jeśli jednak chcemy budować silną i rozpoznawalną markę biżuteryjną, musimy pamiętać, by nasz przekaz był spójny we wszystkich tych miejscach.

 

 

Źródło: Artykuł partnerski

Autor: Beata

Staram się przekazywać ciekawe ale także ważne informacje szczególnie ze świata mody, lifestylu i życia gwiazd.

Podziel się tym artykułem na

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.